页面

2013年1月31日星期四

英语教学(一)Talking about activities 谈论活动

英语教学(一)Talking about activities 谈论活动


二月四日晚晴按照老年活动中心安排,又要恢复正常活动。第一周因有怀唐伊日(2月6日),星期三是公众假日,故晚晴第一周星期一安排晚晴全体活动,将通报有关事宜,请互相转告。明天将公布《晚晴2月份活动安排》。

英语教学将从2月11日开始,近期英语教学内容如下,平时业余可根据此材料反复练习,复制点击上网:

http://www.qiewo.com/html/20080923/917.html,可反复听练。



Talking About Activities 谈论活动

1. What are you doing? 你在干什么?

2.I'm reading a book. 我在看书。

3.I'm cooking. 我在做饭。

4.Are you watching TV now? 你在看电视吗?

5.Yes, I'm watching Channel 5. 是的,我在看5频道。

6. No, I'm listening to the radio. 没有,我在听收音机。

7.Where are you going? 你去哪儿?

8.I'm going to work. 我去上班。

9. Who are you writing to? 你在给谁写信?

10.I'm writing to an old friend. 给一个老朋友。

11. What will you do this weekend? 这周末你将干什么?

12.I'll go to a concert. 我要去听音乐会。

13. I'll go on an outing with some friends. 我与朋友去郊游。

14. Do you like traveling? 你喜欢郊游吗?

15.Yes, I like it a great deal/it very much. 是的,我很喜欢。









没有评论:

发表评论