页面

2016年4月18日星期一

 晚晴英语课堂About Sickness 关于生病(四)综合练习

About Sickness 关于生病(四)综合练习

一,询问身体状况的三种问句:

1, What's the matter with you? 你怎么啦?

2, How are you feeling today(now)?你今天(现在)感觉怎样?

3, Do you feel better now? 你现在觉得好点了吗?

二,针对 What's the matter with you?的回答:

1, I don't feel very well. 我觉得不太舒服。

2, I'm sick. 我病了。

3, I've got a pain in my back. 我背疼。

4, I’ve got a bad headache. 我头痛的厉害。

三,针对 How are you feeling today(now)?的回答:

1, I don't feel very well. 我觉得不太舒服。

2, I'm sick. 我病了。

3, I've got a pain in my back. 我背疼。

4, I’ve got a bad headache. 我头痛的厉害。

5, Much better. 好多了。

6, My fever is gone. 我的烧已经退了。

四,针对 Do you fell better now? 的回答:

1,Much better. 好多了。

2, My fever is gone. 我的烧已经退了。

五,动词hurt的三个句子

1. It really hurts. 可真疼。

2. It hurts right here. 就这儿疼。

3. You hurt me.你把我弄痛了。

六,对病人建议和祝愿

1. It's bleeding. You'd better see a doctor about that cut. 在流血呢,你最好找个医生看看这伤口。

2. Call the doctor! 快打电话叫医生!

3. Take two pills and have a good rest. 吃两片药,好好休息一下。

4. I hope you'll be well soon. 祝你早日恢复健康。


参加学习的人们:








没有评论:

发表评论